Assisterende klyngeledere til Hjemmeplejen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at understøtte ældre hjemmeboende borgere i at leve et så værdigt liv som muligt og motiveres du af faglig ledelse tæt på driften, hvor du kan være med til at sætte dit eget præg? – Så læs med her!

Vi søger pr. 1. september 2023 eller snarest muligt tre assisterende ledere.

De assisterende ledere skal være med til at understøtte ledelsen af vores tre geografiske klynger med fire selvstyrende og tværfaglige borgerteams i hver. Herudover har vi en sundhedsfaglig klynge, som består af akutindsatsen, specialister, aften-natsygepleje og sygeplejeklinikker.

Som assisterende leder skal du samarbejde tæt med klyngelederen om at realisere en ny helhedshjemmepleje i Syddjurs Kommune – kaldet ”Syddjursmodellen”.

Visionen for Syddjursmodellen i én sætning er; at øge borgernes selvbestemmelse og øge sammenhængen og kontinuiteten i plejen ved at indføre tværfaglige, selvstyrende borgerteams.
Vi udvider ledelsen med assisterende ledere i alle tre klynger i kommunen, og derfor søges der en assisterende leder til klynge ØST (Tirstrup/Ebeltoft), klynge MIDT (Ryomgård/Mols) og klynge VEST (Hornslet/Rønde).

Visionen har stor betydning for ledelsesopgaven, da det betyder, at medarbejderne sættes mere fri, så de kan træffe de valg, som de ud fra deres faglighed og kontakt med borgeren mener, er bedst for borgeren. Det kræver:

  • Tillid til den enkelte
  • Fokus på nærheden og relationerne til borgerne
  • Fokus på nye måder at supportere og kvalitetssikre
  • Fokus på kompetenceudviklingen
  • Opmærksomhed på ikke at skabe nye bureaukratier
Arbejdsområde:

Stillingen som assisterende leder er en nyoprettet stilling, der er oprettet med det formål at styrke ledelsen i vores borgerteamsorganisation, hvor plejen leveres af vores tværfaglige og selvstyrende borgerteams bestående af sygeplejersker, social- og sundhedshjælpere og -assistenter samt fast tilknyttede ergo- og fysioterapeuter og visitatorer. Faglig ledelse – og ledelse af tværfaglighed – er derfor en vigtig den af ledelsesopgaven.

Som assisterende leder refererer du til klyngelederen, og sammen har I ledelsesansvaret for egen klynge. Det betyder bl.a., at du skal bidrage til at sikre et højt fagligt kompetenceniveau i kerneopgaven på området, omsætning af politiske målsætninger til konkrete indsatser og initiativer, økonomi- og ressourcestyring, at skabe et miljø med et rehabiliterende fokus, at vedtagne kvalitetsstandarder og økonomisk ramme overholdes, at sikre et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø mm. Som assisterende leder vil du have en central rolle i forhold til at sikre, at dette omsættes til konkret praksis samt et stort fokus på effektiv drift, planlægning af opgavevaretagelsen og faglig udvikling i borgerteams i tæt samarbejde med klyngens ressourceplanlæggere og øvrige nøglepersoner.

Din samlede opgaveportefølje vil dermed bestå af en kombination af ledelsesopgaver og mere driftsnære opgaver.

Vi ser gerne, at du har:
  • Relevant sundhedsfaglig uddannelse og eventuelt relevant lederuddannelse eller interesse i at tage en lederuddannelse, når du er faldet til.
  • Erfaring fra og viden om det kommunale sundhedsområde.
  • Indsigt i at bedrive ledelse i en politisk styret organisation og kompetencer ift. at drive databaseret ledelse og styring.
  • Økonomisk indsigt og analytisk kapacitet samt forståelse for, hvilke beslutninger og handlinger, der skal gennemføres for at bevare en sund økonomi.
Derudover forventer vi af dig, at du:
  • drømmer om at være med til at skabe en ny ældrepleje med værdighed som omdrejningspunkt.
  • ønsker at arbejde med driftsledelse.
  • har lyst til at arbejde med selvstyrende medarbejdere og forandringsledelse.
  • har en synlig og relationel ledelsesstil, hvor du formår at skabe følgeskab og tydelighed i forhold til visioner, mål og retning.
  • er omstillingsparat og betragter forandringsprocesser og usikkerhed som et grundvilkår og som en del af kernen i ledelsesopgaven – snarere end som en forstyrrelse.
Hvad kan vi tilbyde?

Vi tilbyder en arbejdsplads med fokus på strategisk og faglig udvikling, effektivitet og målrettethed med borgernes og medarbejdernes trivsel i fokus – et job med rig mulighed for ledelsesmæssig udvikling og mulighed for at sætte dit personlige præg på implementeringen af Syddjursmodellen og fremtidens ældrepleje i Syddjurs Kommune.

En organisation, hvor faglig sparring og samarbejde vægtes højt, og hvor du vil møde kollegaer og medarbejdere, der er stærkt motiverede for et godt samarbejde og tager ansvar for at skabe et godt arbejdsmiljø.

Derudover sikrer vi grundig introduktion til både Syddjursmodellen og den forventede ledelsesopgave.

Yderligere information:

Ledelsen af personalet sker i overensstemmelse med Syddjurs Kommunens ledelses -og medarbejdergrundlag, som du finder her: Ledelses- og medarbejdergrundlag - Syddjurs Kommune

Se her en video om arbejdet i tværfaglige og selvstyrende borgerteams: https://www.videotool.dk/syddjurs/c1353

Stillingen er på 37 timer/uge.

Hvis du vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Områdeleder af borgerteams Wenche Hallstrøm på 21 27 26 05 (send gerne en sms, så bliver du ringet op).

Ansøgningsfrist: den 25. juni 2023

Der holdes 1. samtale den 27. juni 2023 og 2. samtale den 30. juni 2023 og heri mellem en persontest.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.

Der indhentes straffeattest ved tilbud om ansættelse.

Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
 
Du kan søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal være i pdf- eller word-format).

TIPS: Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på Syddjurs. dk / job.

Syddjurs Kommune har omkring 44.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en Kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, som er et fællesskab mellem de 12 østjyske Kommuner på tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.
  
Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for Kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i Kommunens vision ”Sammen om det gode liv” og i Kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever ved at borgere, erhvervsliv og medarbejdere i Syddjurs Kommune møder hinanden med nysgerrighed og engagement og skaber i fællesskab rammerne for det gode liv i hele Syddjurs. 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Syddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Syddjurs Kommune, Tingvej 22, 8543 Hornslet

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://syddjurs.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=50587fae-e4f8-4649-8f3e-94246c54fe22

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5852503

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet